Q8 lancerer en sikker vinder: Bearnaiseburgeren

Q8 tilbyder nu alle (lækker)sultne bilister en bearnaiseburger, der smager så englene synger. Og så er den lavet af 100% planter.

Bøf, syltede rødløg, en smeltet skive ost, cremet bearnaisedressing – dét er opskriften på en nyklassiker af en burger, som kan friste selv de mest standhaftige. Q8’s nye burger er lavet med en saftig bøf fra Naturli’ og en god mængde af danskernes favoritsovs, bearnaise.

Et plantebaseret pletskud

At Q8 har ramt plet med deres nye lancering står helt klart for Martin Stilhoff Petersen, Category Manager hos Q8. 

“Hos Q8 mærker vi appetitten efter flere grønne måltider og tilbyder derfor 100 % plantebaserede versioner af populære måltider til køreturen. Det er gået helt forrygende og har bekræftet os i, at efterspørgslen er massiv: ved lanceringen kom cirka en tredjedel af burger-salget fra den plantebaserede bearnaiseburger!”

Martin Stilhoff Petersen.

Mere plantemad til folk på farten

Foruden den nye bearnaiseburger har Q8 allerede plantebaserede nuggets med dip og lune pølsehorn på hylderne. Og bearnaiseburgeren er blot den første i en række af bebudede plantebaserede nyheder, som Q8 inden længe vil tilbyde deres kunder. Faktisk har Q8 sat sig for, at 10% af deres omsætning af måltider skal være plantebaseret inden for 3 år, så der er meget godt i vente hos den landsdækkende virksomhed.

Q8 scorede da også en flot femteplads i PlanteVæksts seneste ranking af udbydere af fastfood og måltider på farten. Her scorede Q8 særligt point for kommunikationsstrategien for lanceringen af de nye måltider.

“Udover at måltiderne smager rigtig godt, så er Q8 gode til at kommunikere om deres plantebaserede lanceringer. Det spænder lige fra, at nyhederne får rigtig fin og positiv omtale på Q8’s kommunikationskanaler, til placeringen af måltiderne i montren. Alt sammen tiltag, der er med til at normalisere det plantebaserede valg, og det betyder i sidste ende, at flere kunder bliver nysgerrige efter at prøve det“

Thomas Erex.